Za početak, trebamo se upoznati sa trima vrstama cipela koje nose pape: crvene svilene koje se nose unutar Vatikana, biskupske sandale za svetu Misu (do 1969. godine) i crvene kožne cipele za van. Potonje su najzanimljivije i imaju posebnu priču, piše Laudato.hr.
Crvene cipele uobičajeno su povezane sa moći, ali ne samo u Crkvi. Tako je u povijesti poznat podatak da su ih etrušćanski kraljevi nosili kao simbol njihova statusa jer se crvena (koju su oni nazivali "kraljevska ljubičasta") boja dobivala od rijetkih morskih puževa. Rimski carevi su nastavili tu tradiciju iskazujući svoj visoki status. Aristokracija ih je također nosila.
Između ostalog, i Crkva je slijedila ovu tradiciju. Crvena nije bila rezervirana samo za papine cipele, nego i za cijelu njegovu odoru. Dolaskom pape Pia V., crvena boja mijenja se bijelom, obzirom da je on bio Dominikanac.
Crvena je simbolizirala svjetovni autoritet koji je Papa imao, ali i Pasiju. Također, simbol je to papine podređenosti Kristu, Božje ljubavi i sjećanja na mućenike koji su dali svoje živote za Krista.
Cipele su izvana napravljene od crvene kože (većina dolazi iz Maroka) i nekoć je na njima bio utkan i križ. Nakon 1958. godine papa Ivan XXIII. dodao je i zlatnu potkovu kako bi bile što sličnije cipelama koje su biskupi nosili van Rima.
Papa Pavao VI. tražio je da se križ sa cipela ukloni, kao što je i ukinio običaj ljubljena papinih stopala. Također, uklonio je i kopče sa svih crkvenih cipela te je odlučio ne nositi svileni ogrtač unutar Vatikana. No, ipak pape koji su ga nasljedili vratili su se tradiciji nošenja crvenih cipela, a neki su čak bili i pokopani s njima (npr. Pavao VI., Ivan Pavao I. i Ivan Pavao II.).
Za razliku od svojih prethodnika, Papa Franjo nosi svoje crvene cipele u zatvorenom prostoru, dok za vanjske prigode bira crne koje uvijek nosi i s kojima je stigao u Vatikan. One su znak njegove poniznosti i jednostavnosti. Posebno za njega ih je izradio postolar kojem vjeruje već 40 godina, Carlos Samaria.
Crvene cipele uobičajeno su povezane sa moći, ali ne samo u Crkvi. Tako je u povijesti poznat podatak da su ih etrušćanski kraljevi nosili kao simbol njihova statusa jer se crvena (koju su oni nazivali "kraljevska ljubičasta") boja dobivala od rijetkih morskih puževa. Rimski carevi su nastavili tu tradiciju iskazujući svoj visoki status. Aristokracija ih je također nosila.
Između ostalog, i Crkva je slijedila ovu tradiciju. Crvena nije bila rezervirana samo za papine cipele, nego i za cijelu njegovu odoru. Dolaskom pape Pia V., crvena boja mijenja se bijelom, obzirom da je on bio Dominikanac.
Crvena je simbolizirala svjetovni autoritet koji je Papa imao, ali i Pasiju. Također, simbol je to papine podređenosti Kristu, Božje ljubavi i sjećanja na mućenike koji su dali svoje živote za Krista.
Cipele su izvana napravljene od crvene kože (većina dolazi iz Maroka) i nekoć je na njima bio utkan i križ. Nakon 1958. godine papa Ivan XXIII. dodao je i zlatnu potkovu kako bi bile što sličnije cipelama koje su biskupi nosili van Rima.
Papa Pavao VI. tražio je da se križ sa cipela ukloni, kao što je i ukinio običaj ljubljena papinih stopala. Također, uklonio je i kopče sa svih crkvenih cipela te je odlučio ne nositi svileni ogrtač unutar Vatikana. No, ipak pape koji su ga nasljedili vratili su se tradiciji nošenja crvenih cipela, a neki su čak bili i pokopani s njima (npr. Pavao VI., Ivan Pavao I. i Ivan Pavao II.).
Za razliku od svojih prethodnika, Papa Franjo nosi svoje crvene cipele u zatvorenom prostoru, dok za vanjske prigode bira crne koje uvijek nosi i s kojima je stigao u Vatikan. One su znak njegove poniznosti i jednostavnosti. Posebno za njega ih je izradio postolar kojem vjeruje već 40 godina, Carlos Samaria.