Prezimena su najvećim djelom zapisivana na osnovu usmene predaje i manjim djelom pisane građe. Istraživanje dr. Filipovića se odvijalo u Rami od perioda 1931.-1935.
Šćit
Šćit je nedavno obnovljeno naselje koje se obrazovalo uz samostan i stoga postalo središtem Gornje Rame. Bila je tu šikara i livada. Selo je osnovano na tlu Proslapa. 1856. do 1857. podignuta je kuća za stanovanje fratara. Da ne bude sama, fratri podignu još jednu kuću gdje nasele kao čivije braću Bagariće. 1873. počela je gradnja samostana. Bagarići su poslije prešli u Jakliće.
Grubeše (2 k.) su starinom Lukići iz sela Sivše u Tešanjskom srezu. Došao im je djed Ilija da izbjegne krv, pošto je ubio nekog Turčina koji im je napadao žene. Prije su bili u Fojnici, odakle su se preselili na poziv fratara, koji su ovamo pozvali katolike da ih čuvaju od muslimana. - Tomići (5 k. sa 3 dom.), po pozivu fratara došao je djed Jozo Tomić iz G. Vakufa. Od njega vode dvije porodice, a treći Tomić, od istoga roda, došao je iz G. Vakufa 1920. na ženinstvo, udao se. - Juričići (2 k.), došao im djed iz G. Vakufa oko 1865. - Čalići (1 k.) su došli iz Vinice kod Imotskog prije okupacije. Odavde su se selili i u Prozor. - Zane (3 k. sa 1 dom.) su prešli oko 1880. iz Kopčića i Proslapa. - Vladić (1 k.) je od Vladića u Donjoj Rami. Otac mu se "udao" ovamo oko 1890. - Lovrići (1 k.) su prešli iz Varvare oko 1900. na ženinstvo. - Džidžić (1 k.) se "udao" oko 1900. iz Jaklića. Opširnije u opisu Jaklića.
Selo je na maloj kosi između dola Suhog Potoka i potoka Slatine (koji izvireu Ripcima a slijeva se u Ramu na mjestu "Nešpilje"). Selo oskudjeva vodom: ljeti je nose s potoka i iz samostanske čatrnje. Njive i kosnice se zovu: Šunjin Dolac, Porednice, Rašće, Šeperak, Duga Glavnica, Ustrane (tj. Usrane) Njive, Dolac, Maslarev Dolac, Fratarski Brist, Rosulje, Beguša, Fratarski Gaj. Ispaša: Humac.
Sve kuće su na ikupu i oko mjesta. Ima ih 16 (12 obitelji). Svi su stanovnici katolici. Na Šćitu je fratarski samostan. Zbog toga su u selu 2 dućana, 2 gostionice, 7 kafana. Tu su još škola i općina. Groblje je u Ripcima i zajedničko je za ta dva sela (i za fratre).
Priča se da je selo dobilo ime po tome što je na toj kosi ubijen konj Šćitonja. Na kosi Kaadinoj Stini gdje sudi kadija, koji je dolazio iz Prozora. Na toj kosi su dva srednjovjekovna groblja ("grčka"). Mjesto gdje je sada raskrižje u selu zove se Bašluk: bio je tu grob nekog muslimana iz Prozora. Svuda oko samostana i crkve bilo je starinsko groblje.
Šćit
Šćit je nedavno obnovljeno naselje koje se obrazovalo uz samostan i stoga postalo središtem Gornje Rame. Bila je tu šikara i livada. Selo je osnovano na tlu Proslapa. 1856. do 1857. podignuta je kuća za stanovanje fratara. Da ne bude sama, fratri podignu još jednu kuću gdje nasele kao čivije braću Bagariće. 1873. počela je gradnja samostana. Bagarići su poslije prešli u Jakliće.
Grubeše (2 k.) su starinom Lukići iz sela Sivše u Tešanjskom srezu. Došao im je djed Ilija da izbjegne krv, pošto je ubio nekog Turčina koji im je napadao žene. Prije su bili u Fojnici, odakle su se preselili na poziv fratara, koji su ovamo pozvali katolike da ih čuvaju od muslimana. - Tomići (5 k. sa 3 dom.), po pozivu fratara došao je djed Jozo Tomić iz G. Vakufa. Od njega vode dvije porodice, a treći Tomić, od istoga roda, došao je iz G. Vakufa 1920. na ženinstvo, udao se. - Juričići (2 k.), došao im djed iz G. Vakufa oko 1865. - Čalići (1 k.) su došli iz Vinice kod Imotskog prije okupacije. Odavde su se selili i u Prozor. - Zane (3 k. sa 1 dom.) su prešli oko 1880. iz Kopčića i Proslapa. - Vladić (1 k.) je od Vladića u Donjoj Rami. Otac mu se "udao" ovamo oko 1890. - Lovrići (1 k.) su prešli iz Varvare oko 1900. na ženinstvo. - Džidžić (1 k.) se "udao" oko 1900. iz Jaklića. Opširnije u opisu Jaklića.
Selo je na maloj kosi između dola Suhog Potoka i potoka Slatine (koji izvireu Ripcima a slijeva se u Ramu na mjestu "Nešpilje"). Selo oskudjeva vodom: ljeti je nose s potoka i iz samostanske čatrnje. Njive i kosnice se zovu: Šunjin Dolac, Porednice, Rašće, Šeperak, Duga Glavnica, Ustrane (tj. Usrane) Njive, Dolac, Maslarev Dolac, Fratarski Brist, Rosulje, Beguša, Fratarski Gaj. Ispaša: Humac.
Sve kuće su na ikupu i oko mjesta. Ima ih 16 (12 obitelji). Svi su stanovnici katolici. Na Šćitu je fratarski samostan. Zbog toga su u selu 2 dućana, 2 gostionice, 7 kafana. Tu su još škola i općina. Groblje je u Ripcima i zajedničko je za ta dva sela (i za fratre).
Priča se da je selo dobilo ime po tome što je na toj kosi ubijen konj Šćitonja. Na kosi Kaadinoj Stini gdje sudi kadija, koji je dolazio iz Prozora. Na toj kosi su dva srednjovjekovna groblja ("grčka"). Mjesto gdje je sada raskrižje u selu zove se Bašluk: bio je tu grob nekog muslimana iz Prozora. Svuda oko samostana i crkve bilo je starinsko groblje.