Prije par sati se na pozornici na sajmu GDC pojavio predsjednik Googlea, Sundar Pichai, koji je nakon kratkog uvoda i napomene da se ne bavi igranjem u prevelikoj mjeri najavio servis imena Stadia.
Radi se o cloud gaming platformi na kojoj rade posljednjih nekoliko godina i koju su prvi put javnosti demonstrirali prošle godine kroz Project Stream, kada su odabrani igrači u SAD-u mogli kroz internetski preglednik Chrome u cijelosti zaigrati Assassin's Creed Odyssey.
Taj je test bio uspješan, no ono što imaju u planu puno je veće od toga. Stadia je servis koji je zamišljen za sve igrače i kojem ćete moći pristupiti s bilo kojeg uređaja koji koristi njihov preglednik, Chromecast ili se radi o Pixel uređaju.
Google kaže da ćete svakoj igri koja će biti dostupna na njihovom servisu moći pristupiti za pet sekundi, nema nikakvih preuzimanja i čekanja nadogradnji, te smo dobili demonstraciju u kojoj se akcija nastavlja tamo gdje ste stali neovisno o tome promijenite li uređaj, javlja Bug.hr.
Što se tiče hardvera i softvera koji će pogoniti ovaj servis, Google se odlučio na AMD-ov Vulkan (10,7 teraflopsa u odnosu na 4,2 koje ima PS4 Pro i 6 koje ima Xbox One X) i Linux, a svaku igru moći ćete zaigrati u 4K rezoluciji s podrškom za HDR i 60 sličica u sekundi. U planu je i podrška za 8K sa 120 sličica u sekundi, kada ta rezolucija bude u široj upotrebi, no o tom potom.
Iako ćete moći koristiti bilo koji USB kontroler, predstavljen je i novi kontroler koji ima posebne funkcije vezane uz servis (klikom na jednu tipku za Google Assistant i klikom na drugu za dijeljenje sadržaja na YouTube).
Ovaj servis ne služi samo za igrače, već i za developere i one koji stvaraju sadržaje za YouTube. Za vrijeme prezentacije pojavilo se nekoliko članova raznih razvojnih timova, pa smo saznali da će Doom Eternal na kojem radi id Software biti moguće zaigrati putem Stadie.
Bilo je rečeno da će imati podršku za 4K rezoluciju i da će se vrtjeti u 60 sličica u sekundi, a od drugih velikih naslova znamo da je Assassin's Creed Odyssey već u điru. Nezavisni timovi će također moći sudjelovati, dok je trenutni popis kompanija tehnologija koje će se koristiti impresivan.
Također, pri kraju prezentacije se na pozornici pojavila Jade Raymond (najpoznatija po radu na serijalu Assassin's Creed) koja je objavila ime novog studija - Stadia Games and Entertainment - koji će biti zadužen za razvoj novih igara, kao i pomaganje drugim timovima da sve glatko radi.
Naravno, da bi to sve radilo morat ćete imati veoma brzu internetsku vezu, a koliko točno, Google nije bio spreman reći. Ono što su bili spremni za kraj podijeliti je da će Stadia zaživjeti ove godine najprije u SAD-u, Kanadi i "većini Europskih zemalja", što naravno znači da ništa od dostupnosti u Hrvatskoj. Kada će ostale zemlje biti uključene, ne zna se.
Također se ne zna koliko će koštati pretplata, jer će vjerojatno, kao i svi ostali servisi ovog tipa, mjesečno zahtijevati neku svotu novaca za korištenje.
Iako sve to zvuči veoma obećavajuće, treba vidjeti kako će funkcionirati u praksi i kako će riješiti najveći problem u ovom tipu igranja - lag. Microsoft je na prošlogodišnjem sajmu E3 najavio da i oni vide budućnost igara u cloud gamingu i rade na svojem rješenju, pa ćemo vidjeti tko će (i ako) uspjeti to izvesti.
Ako želite, cijelu prezentaciju možete pogledati ispod teksta i pratiti Twitter, odnosno Facebook profile na kojima će se objavljivati novosti vezane uz servis.
Radi se o cloud gaming platformi na kojoj rade posljednjih nekoliko godina i koju su prvi put javnosti demonstrirali prošle godine kroz Project Stream, kada su odabrani igrači u SAD-u mogli kroz internetski preglednik Chrome u cijelosti zaigrati Assassin's Creed Odyssey.
Taj je test bio uspješan, no ono što imaju u planu puno je veće od toga. Stadia je servis koji je zamišljen za sve igrače i kojem ćete moći pristupiti s bilo kojeg uređaja koji koristi njihov preglednik, Chromecast ili se radi o Pixel uređaju.
Google kaže da ćete svakoj igri koja će biti dostupna na njihovom servisu moći pristupiti za pet sekundi, nema nikakvih preuzimanja i čekanja nadogradnji, te smo dobili demonstraciju u kojoj se akcija nastavlja tamo gdje ste stali neovisno o tome promijenite li uređaj, javlja Bug.hr.
Što se tiče hardvera i softvera koji će pogoniti ovaj servis, Google se odlučio na AMD-ov Vulkan (10,7 teraflopsa u odnosu na 4,2 koje ima PS4 Pro i 6 koje ima Xbox One X) i Linux, a svaku igru moći ćete zaigrati u 4K rezoluciji s podrškom za HDR i 60 sličica u sekundi. U planu je i podrška za 8K sa 120 sličica u sekundi, kada ta rezolucija bude u široj upotrebi, no o tom potom.
Iako ćete moći koristiti bilo koji USB kontroler, predstavljen je i novi kontroler koji ima posebne funkcije vezane uz servis (klikom na jednu tipku za Google Assistant i klikom na drugu za dijeljenje sadržaja na YouTube).
Ovaj servis ne služi samo za igrače, već i za developere i one koji stvaraju sadržaje za YouTube. Za vrijeme prezentacije pojavilo se nekoliko članova raznih razvojnih timova, pa smo saznali da će Doom Eternal na kojem radi id Software biti moguće zaigrati putem Stadie.
Bilo je rečeno da će imati podršku za 4K rezoluciju i da će se vrtjeti u 60 sličica u sekundi, a od drugih velikih naslova znamo da je Assassin's Creed Odyssey već u điru. Nezavisni timovi će također moći sudjelovati, dok je trenutni popis kompanija tehnologija koje će se koristiti impresivan.
Također, pri kraju prezentacije se na pozornici pojavila Jade Raymond (najpoznatija po radu na serijalu Assassin's Creed) koja je objavila ime novog studija - Stadia Games and Entertainment - koji će biti zadužen za razvoj novih igara, kao i pomaganje drugim timovima da sve glatko radi.
Naravno, da bi to sve radilo morat ćete imati veoma brzu internetsku vezu, a koliko točno, Google nije bio spreman reći. Ono što su bili spremni za kraj podijeliti je da će Stadia zaživjeti ove godine najprije u SAD-u, Kanadi i "većini Europskih zemalja", što naravno znači da ništa od dostupnosti u Hrvatskoj. Kada će ostale zemlje biti uključene, ne zna se.
Također se ne zna koliko će koštati pretplata, jer će vjerojatno, kao i svi ostali servisi ovog tipa, mjesečno zahtijevati neku svotu novaca za korištenje.
Iako sve to zvuči veoma obećavajuće, treba vidjeti kako će funkcionirati u praksi i kako će riješiti najveći problem u ovom tipu igranja - lag. Microsoft je na prošlogodišnjem sajmu E3 najavio da i oni vide budućnost igara u cloud gamingu i rade na svojem rješenju, pa ćemo vidjeti tko će (i ako) uspjeti to izvesti.
Ako želite, cijelu prezentaciju možete pogledati ispod teksta i pratiti Twitter, odnosno Facebook profile na kojima će se objavljivati novosti vezane uz servis.